Savas kontra lúgos étrend

Manapság már sok féle recept létezik a ránctalan öregkor elérésére, vagy a vékonyság megőrzésére. Ezen receptek egyike lehet a savas kontra lúgos étrend, vagy életmód követése. A savas kémhatás kellemetlen gyomorpanaszokhoz, görcsökhöz vezethet.

Leggyengébb mellékhatásként a fájdalom jön elő, legrosszabb esetben pedig, akár fekély alakulhat ki, vagy a refluxnak nevezett betegség is. Ezért tanácsos leírnunk egy listát a lúgosító ételekről és többé-kevésbé, ahogy az időnk és pénztárcánk engedi, betartani azt.

 

 

Ételek, amiket kerülnünk kellene: húsok, húskészítmények, mint például (meglepő módon) a csirke, pulyka, sovány sertés, marha vagy borjú, halak és a füstölt termékek. Nagy ellenség még a cukor, az édesség, és az olajos magvak. Nevezzük nevén a gyereket: csokoládé, kesudió, pisztácia. A tej és tojás sem jó barátja a gyomornak, ezért elhanyagolható a tejföl, sajt, túró, vaj, fagylalt és a gyümölcsös joghurt is. Ami a legmeglepőbb számomra: búza, rozs, árpa, kukorica, hajdina. Ezeken kívül a zab, a kukorica pehely, és a tészták is károsak.

 

A zöldségek sem mind fogyaszthatók korlátlanul. Ilyen például a spárga, a gomba, a torma, karalábé vagy a (savanyított) káposzta, a borsó, a lencse és a szárazbab. És végül, de nem utolsó sorban, egyértelműen gondot okozhatnak a cukrozott üdítők (például a kóla) és a férfiak nagy bánatára, a sör is.

 

Ezzel szemben a lúgosító ételek a következők: a savó, mint tejtermék. A zöldségek közül a karfiol, brokkoli, padlizsán, zeller, spenót, paradicsom, friss bab, paprika, endívia, articsóka, kelbimbó cukkíni, szójabab, retek, hagyma, uborka, tök, répa, sütőtök és a cékla. Gabonák közül a köles lúgosít. Ajánlott ital lehet az ásványvíz, ionizált lúgos víz, bor, tea, kakaó. De jó hír, hogy rengeteg gyümölcsöt lehet fogyasztani a lúgosítás reményében, amelyek még vitaminban is gazdagok. Gyomorkímélő gyümölcs például a citrom, narancs, ananász, banán, kiwi, cseresznye, meggy, körte, alma, eper, sárga- és görögdinnye, guava, fekete ribizli, őszibarack, grapefruit, málna, mangó, füge, papaya. Persze nem akarok megtéveszteni senkit azokkal a szavakkal, hogy káros, gyomorbántalmak, reflux stb. Majdhogynem teljességgel lehetetlen lenne betartani a lúgosító étrendet. A szervezetünk védelme érdekében, amit megtehetünk az az, hogy egyensúlyt tartunk a savas és lúgos ételek bevitelében.

 

Szabó Viktória



Megosztás

Ki olvas minket most

Oldalainkat 5 vendég és 0 tag böngészi

LÁTOGATÓK

219066
MaMa54
TegnapTegnap94
A hétenA héten379
A hónapbanA hónapban6552
2012 Áprilistól2012 Áprilistól219066
Copyright 2011 Savas kontra lúgos étrend. A honlap készítője: Hírnök Média; www.hirnok.hu
Joomla templates 1.7 by Hostgator
Web Analytics